Maaaaaaaaaaaaaaaaxis -.-


Nampak tak logo atas tuh? Ye, saya guna simcard anak dia, iaitu Hotlink. Then saya guna sepupu dia jugak, iaitu Maxis Broadband. Ingat nih, apa-apa kaitan pun dengan maxis tu confirm problem. Bagi saya lah, bagi korang, mana aku tahu. Just follow what your heart says, okay? Firstly, broadband ni, dia ada dua. Postpaid or Prepaid. Mama amik postpaid. So, lemme tell you what I hate about it. Postpaid tu pulak, ada quota dia. Quota dia ada 3 :-

i. RM28.00 *sebulan*
ii. RM18.00 *sebulan jugak*
iii. RM8.00 *24 hours je*

TAPI, kalau korang load video dengan salah satu quota tuh, pergh laju sial. Tapi kalau quota limit dah, pergh lembab sial. BUT!

Kalau yang i tuh kalau korang load video, dia bukan sebulan, dua tiga hari camtuh je. Dia bukan sebulan dah, sebab video tu maybe perlukan banyak mb kot.

Kalau yang ii tuh pulak kalau korang load video dia jadi sehariiiiiiiiii je. Bukan sebulan. Bodoh kan? That's why guna wifi jer kalau nak tengok video....

Kalau yang iii tuh pulak, hm jadinya 2 3 jam jelah. Bukan 24 hours. Pahe?

Yang membezakan i dengan ii, mb diorang, i tu 250 mb , ii tu 750 mb. Jauh kan beza? Korang boleh amik prepaid kalau korang nak, tapi saya taktahu lah cane dia punya process. Alah, amik unifi terus je lah. Lagi lajuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. Hehe, okay byeeeeeeeeeeeeeeeeeee :*

Thank you Maxis,
Diana :)